Balansen geven
Van de student wordt verwacht dat zij gaat werken met de geleerde technieken en hiermee mensen uit haar omgeving gaat balanceren. Op deze balansen reflecteert de student en vormt zich zo een beeld van haar eigen functioneren en waar haar opleidingsbehoefte op korte termijn ligt.
Tijdens de opleiding is het de bedoeling dat er van veel balansen verslagen gemaakt worden. De leidraad voor het maken van een
verslag is te vinden in de studentenmap. De balans verslagen worden door de desbetreffende docent of vakinhoudelijke begeleider bekeken, geƫvalueerd en beoordeeld of de student de geleerde technieken, vaardigheden en protocollen op adequate wijze toepast. De verslagen worden genormeerd. Er dienen minimaal 20 goedgekeurde balansverslagen te zijn.
Leerdoelen
- Integratie van theoretische kennis en praktische vaardigheden op gebied van het testen en balanceren.
- Toepassen van inzicht, vaardigheden en begrip, op het gebied van het testen en balanceren.
- Methodisch en reflectief denken, logischerwijs kunnen analyseren wat prioritair is bij bepaalde doelstelling, en daarnaast de juiste technieken kunnen inzetten op de gewenste momenten.
- Communicatie, via anamnese de goede linken kunnen leggen, de juiste vragen stellen en op educatieve wijze kunnen uitleggen wat er tijdens het testen en corrigeren gevonden is.
- In staat zijn het geleerde van deze onderwijseenheid oe te passen op mensen die niet bekend zijn met kinesiologie (cliƫnten / leken / familie en vrienden).
- In staat zijn een verslag te maken, met hierin een goede zelfevaluatie.
Aantal uren: 150
Verplichte vooropleiding: geen
Vervolg: